6 oktober 2018

LET OP: Problemen met Windows 10 October update!

Maak je gebruik van Windows 10 en heb jij eerder deze week een melding gekregen van de nieuwe Windows 10 October update? Dan is dit een belangrijk bericht voor jou en zeker even het lezen waard! Gebruikers melden namelijk problemen met de documentenmap na het installeren van de update. De map ‘Documenten’ zou bij de melders namelijk volledig verdwenen zijn. Bovendien zijn er ook gebruikers die dezelfde problemen ervaren maar dan met ‘Bureaublad’ en ‘Downloads’. We begrijpen dat dit een bijzonder vervelend probleem is. Het is mogelijk om dit probleem te voorkomen bij uw eigen apparaat, we leggen u graag uit hoe.

De beste manier om dit probleem te voorkomen is een back-up maken op een externe harde schijf. Dit doet u door de harde schijf aan te sluiten op uw laptop of computer en vervolgens al uw bestanden te kopiëren en plakken naar de harde schijf. Et voilà, uw reservekopie is gemaakt!
Het kan zijn dat er op uw apparaat een programma geïnstalleerd is door ons wat voor u de back-up maakt. Dit betekent dat u dus niet de bestanden zelf hoeft over te plaatsen. U moet uiteraard wel de externe harde schijf aansluiten op uw apparaat.
Bent u niet in het bezit van een externe harde schijf? Dan kunt u ook een reservekopie maken op bijvoorbeeld een USB-stick of in de Cloud. Uw bestanden kopiëren werkt dan volgens hetzelfde principe zoals hierboven vermeldt.

Ondanks dat er al verschillende meldingen zijn binnengekomen, heeft Microsoft zelf nog niet gereageerd op dit probleem. Mocht het zo zijn dat er nog een, belangrijke, reactie komt van Microsoft, dan laten wij je dat natuurlijk meteen weten. Verder geldt uiteraard dat als u problemen ervaart, een back-up maken niet lukt of u tegen iets anders aanloopt u altijd contact met ons kan opnemen. Onze medewerkers staan voor u klaar om u zo goed mogelijk te adviseren en verder te helpen.

Mogen we jou ICT in topvorm brengen en houden?

Ontdek wat we doen